Unutmanın Genel Teorisi - Timaş Yayınları

unutmanin-genel-teorisi-9786050827736.jpg
TANITIM VİDEOSU
INSTAGRAM PAYLAŞIMLARI

Unutmanın Genel Teorisi

Affedebilmek için hatırlamalıyız...
Marka: Timaş Yayınları
Kitaplık: Edebiyat Kitaplığı
Diziler: Dünya Edebiyatı
Sayfa / Ebat: 272s. / 13,5x21
İlk ve Son Baskı: Nisan’18 / Haziran’23
Baskı Sayısı: 6
Tercüman:
Kapak Tasarım:
ISBN: 978-605-08-2773-6
Barkod: 9786050827736
Orijinal Dil: Portekizce
210.00 TL

KDV Dahil Fiyat

Arka kapak

Angola bağımsızlığını kazanmadan hemen önce, Ludo yaşadığı apartman dairesinin kapısına bir duvar örer. Burası onun otuz yıl boyunca ayrılmayacağı yuvasıdır artık. Terasında yetiştirdiği birkaç sebze ve yakaladığı güvercinlerle beslenir. Isınabilmek için kitapları, mobilyaları yakar. Ve evin duvarlarını kendi hikâyesiyle kaplar, satır satır işler yalnızlığını.

Ancak dış dünya bırakmaz Ludo’nun yakasını, yavaş yavaş sızar hayatına: Radyoda bir cızırtı, yan daireden bir ses, peşindekilerden kaçan bir adam, ayağına not bağlı bir güvercin. Ta ki bir gün küçük Sabalu, yan binaya kurulan inşaat iskelesine tırmanarak Ludo’nun terasına çıkana kadar...

Angola’nın bağımsızlık öyküsüyle birlikte akan Ludo’nun öyküsü bu, evinden dışarı çıkmayan bir kadının duvarlarında yankılanan gerçek bir hikâye.

 

 “J.M. Coetzee ile Gabriel García Márquez’i karıştırın, José Eduardo Agualusa’yı elde edeceksiniz: Portekiz’in Nobel Edebiyat Ödülü için bir sonraki adayı.” — Alan Kaufman

 

 “Sayfalara sığmayan bir hayal gücü.” — The Irish Independent

 

 “Unutmanın Genel Teorisi, okuru ‘kahraman’la ‘kötü adam’ arasındaki çizgiyi çekmeye ve tarihle kurgu arasındaki ilişkiyi sorgulamaya davet ediyor. İyi edebiyatın yapması gerekeni yapıyor: Okuru koltuğuna mıhlıyor, bırakıp gitmek imkânsız.” — Maaza Mengiste

 “Portekizli Fernando Pessoa ve Arjantinli Jorge Luis Borges gibi, Portekizli-Angolalı yazar José Eduardo Agualusa da yarattığı kurgusal dünyalarla oynayan bir hokkabaz... Ortaya koyduğu parçalı türün ustası olan Agualusa polisiye bilmecelerden pastoral betimlere, oradan mekânın yansımalarına başarıyla geçiyor. Ancak onun kalbi hep kahramanlarından yana, - her karakterin hikâyesi okurun içine işliyor, algı ve empati sınırlarını genişletiyor.” —Star Tribune

 “Angola’nın en yaratıcı yazarlarından Agualusa, yaşanmış bir olay üzerine kurguladığı bu hikâyeyi, ülkenin zorlu geçmişini analiz etmek için en uygun araca dönüştürüyor... O, hiç şüphesiz, Portekizce konuşulan Afrika ülkeleri yazarları arasında öne çıkan ses. Romanın karakterlerinden biri diyor ki ‘İyi bir hikâyesi olan insan neredeyse kraldır.’ Bu doğruysa, Agualusa kendini kıtasının asilleri arasında görmeli.” — The Financial Times

 

En önemli cümle
Geçecek hepsi, kötülük bile dinlenmeye ihtiyaç duyar.
Bu kitap neden önemli
* Uluslararası Dublin Edebiyat Ödülü - 2017 * Uluslararası Man Booker Ödülü finalisti - 2016 * İngiliz PEN Ödülü - 2014 * Fernando Namora Ödülü - 2013 * Telif hakları 21 ülkeye satıldı. * Portekizce aslından çeviri. * Angola'nın bağımsızlık sürecinde yaşanan gerçek bir hikâyeden esinlenilmiş. * Sevcan Şahin'e ait Portekizce aslından çeviri, Ahmet Cemal Çeviri Ödülü'ne layık görüldü.
Anahtar kelime
Yalnızlık, Devrim, Kadın, Fobi, Açlık, Ordu, Afrika, Angola

Diğer kitaplara göz atın

Yeni
insani-tanima-sanati-9786050848663.jpg

İnsanı Tanıma Sanatı

Alfred Adler
Timaş Yayınları
125.00 TL