Arka kapak
Bir Oyunun İçinde Miyiz?
Hayır, bu sadece bir oyun değil. Bu, geri dönüşü olmayan bir macera.
Kardeşin kaybolursa birini ararsın. Peki ya bir bilgisayar oyununun içine girerse ne yaparsın?
Nil, bir oyunun içinde kaybolan kardeşi Alp’i bulmak için peşine takılan sevimli köpeği Gofret’e güvenmek zorunda. Ama bu sıradan bir arama değil! Bu oyun, fantastik bir kasabayı, tuzaklarla dolu bir oteli, toplanması gereken elmasları ve şatoya kilitli bir prensesi içeriyor.
Bu tuhaf dünyada yol almak kolay mı? Hiç değil!
Çünkü bazı kapılar elmaslarla açılıyor, bazı varlıklar kitap külüyle besleniyor, bazı böğürtlenlerin içinden kuyruklu kurbağalar çıkıyor. Ve belki de bu oyun, "SibeL saldırı" altında!
Bu kitap kardeşlik, ekran bağımlılığı, kitapların değeri ve hayvan sevgisi gibi temaları derinlemesine işliyor. Gofret’in patileriyle rehberlik ettiği bu yolculukta cesaret, gizem ve macera bir arada!
En önemli cümle
“Bazı kahramanlar oyunu bozmak için değil, gerçeği kurtarmak için oynar.”
Bu kitap neden önemli
Dijital Farkındalık Kazandırır
Çocukların ekran başında geçirdiği sürenin risklerini göstererek dijital bağımlılıkla ilgili bilinç
oluşturur.
Kitapların Değerini Vurgular
“Kül Fabrikası” gibi metaforlar aracılığıyla kitap okumanın, bilgiye değer vermenin önemini işler.
Okunmayan kitapların küle dönüşmesi, bilgi kaybının sembolü olarak sunulur.
Eleştirel Düşünmeyi Teşvik Eder
Nil’in araştırmacı tavrı, olayları sorgulaması ve ipuçlarını takip etmesi sayesinde okura araştırma
yapmayı, düşünerek hareket etmeyi öğretir.
Aile ve Kardeşlik Bağlarını Öne Çıkarır
Ana karakter Nil’in, kardeşini kurtarmaya çalışması üzerinden empati, koruyuculuk ve sorumluluk
gibi duygular güçlendirilir.
Hayal Gücünü ve Yaratıcılığı Geliştirir
Fantastik bir kasaba, tuzak otel, kül fabrikası, şifreli haritalar gibi öğelerle çocukların zihninde
hayal kurma becerisi desteklenir.
Hayvan Sevgisi Aşılar
Gofret adlı köpeğin sadakati, olaylara yön vermesi ve Nil’le olan bağı sayesinde hayvanlara karşı
sevgi ve duyarlılık kazandırır.
Sürükleyici Anlatımıyla Okuma İsteği Uyandırır
Macera, gizem ve aksiyon unsurlarıyla örülmüş olay örgüsü sayesinde kitap okuma alışkanlığı
edinmekte zorlanan çocuklara bile hitap eder.
Bilgiyle Hareket Etmenin Gücünü Gösterir
Oyunun kurallarını bilenlerin avantaj elde ettiği, bilgiye sahip olmanın hayatta kalmak için şart
olduğu bir evren kurularak “bilgi güçtür” mesajı verilir.
Anahtar kelime
Zorbalık, Öz Güven, Mücadele, Empati, Macera, Arkadaşlık, Dayanışma, Merhamet, Aile, Hayvan Sevgisi