Devlet Yönetiminde Ahlak Ve Siyaset
İslam düşünce tarihini şekillendiren bir isim: Mâverdî
Marka | : Timaş Akademi |
Kitaplık | : Siyasetname Kitaplığı |
Sayfa / Ebat | : 160s. / 16,5*24 |
İlk ve Son Baskı | : Ekim’23 / Ekim’23 |
Baskı Sayısı | : 1 |
ISBN | : 978-605-08-4825-0 |
Barkod | : 9786050848250 |
Üst Başlık | : Teshîlu’n-nazar ve ta‘cîlü’z-zafer fî ahlâki’l-melik ve siyâseti’l-mülk |
200.00 TL
KDV Dahil Fiyat
Arka kapak
İslam siyasi düşünce tarihinin önemli isimlerinden biri olan Mâverdî, kaleme aldığı kıymetli eserlerle kendisinden sonra gelen âlimler ve özellikle siyaset düşüncesi literatürü üzerinde oldukça etkili olmuştur. Onun el-Ahkâmu’s-Sultâniyye isimli eseri İslam kamu hukukunun köşe taşı eserlerinden biridir. Orijinal ismi Teshîlü’n-Nazar ve Ta’cilü’z-Zafer olan ve Devlet Yönetiminde Ahlâk ve Siyaset adıyla Muhammet Çelik tarafından günümüz Türkçesine çevrilen eser ise Mâverdî’nin ahlâk ve siyaset ile ilgili kitapları arasında özel bir yere sahiptir.
İki ana bölümden oluşan eserin ilk bölümü devlet başkanında bulunması gereken ahlâkî nitelikleri incelemektedir. Ahlâk ve siyaset arasında çok sıkı bir irtibat kuran kadim geleneğe yaslanan Mâverdî, mesela Machiavelli’den farklı olarak “devlet/iktidar (mülk) için; vefasızlık ve ihanetten daha zararlı bir şey olmadığı gibi, ahde vefadan ve sözünde durmaktan daha faydalı bir şey de yoktur” demektedir. Eserin ikinci bölümünde ise devlet yönetiminde gözetilmesi gereken hususlar ve devlet başkanının vazifeleri ele alınmaktadır. Mâverdî bu eserinde el-Ahkâmu’s-Sultâniyye isimli eserinde yaptığından farklı olarak meselenin hukukî boyutundan ziyade ahlâkî ve siyâsî boyutuna odaklanmış, kadim medeniyetlerin birikiminden yararlanmış, edebî bir üslup benimsemiştir. “Sulta” ve “mülk” gibi siyaset düşüncesinin bazı temel kavramları ekseninde Mâverdî siyasetin yalnız teorisini değil, tarihî örnekliklerden hareketle pratiğini de dikkate almaktadır.
İslâm siyaset düşüncesinin en önemli kalemlerinden Mâverdî’nin bu klasik metniyle Siyasetname dizimize yepyeni bir pencere daha açıyoruz.
İki ana bölümden oluşan eserin ilk bölümü devlet başkanında bulunması gereken ahlâkî nitelikleri incelemektedir. Ahlâk ve siyaset arasında çok sıkı bir irtibat kuran kadim geleneğe yaslanan Mâverdî, mesela Machiavelli’den farklı olarak “devlet/iktidar (mülk) için; vefasızlık ve ihanetten daha zararlı bir şey olmadığı gibi, ahde vefadan ve sözünde durmaktan daha faydalı bir şey de yoktur” demektedir. Eserin ikinci bölümünde ise devlet yönetiminde gözetilmesi gereken hususlar ve devlet başkanının vazifeleri ele alınmaktadır. Mâverdî bu eserinde el-Ahkâmu’s-Sultâniyye isimli eserinde yaptığından farklı olarak meselenin hukukî boyutundan ziyade ahlâkî ve siyâsî boyutuna odaklanmış, kadim medeniyetlerin birikiminden yararlanmış, edebî bir üslup benimsemiştir. “Sulta” ve “mülk” gibi siyaset düşüncesinin bazı temel kavramları ekseninde Mâverdî siyasetin yalnız teorisini değil, tarihî örnekliklerden hareketle pratiğini de dikkate almaktadır.
İslâm siyaset düşüncesinin en önemli kalemlerinden Mâverdî’nin bu klasik metniyle Siyasetname dizimize yepyeni bir pencere daha açıyoruz.
Editörün görüşü
Mâverdî'nin fikirleri kendisinden sonra gelen âlimler üzerinde tesirli olmuştur, özellikle siyaset düşüncesi alanında Maverdî öncü bir isimdir. El-Ahkâmu’s-Sultâniyye ismini taşıyan meşhur eserinin aksine Mâverdî bu eserde devlet idaresi meselesini hukuki boyutu yerine ahlâk ve siyaset arasındaki ilişki üzerinden ele almıştır. Siyaset düşüncesinin bazı temel kavramlarını yalnızca teorik olarak değil, tarihî örneklerden hareketle açıklaması Mâverdî'nin öne sürdüğü fikirlerin gerçek hayattaki karşılığıyla da ilgilendiğini kanıtlamaktadır.
Bu kitap neden önemli
-Mâverdî gibi önemli bir İslam aliminin devlet idaresi ve ideal hükümdar hakkındaki görüşlerini içeriyor.
-Mâverdî bu eserinde el-Ahkâmu’s-Sultâniyye isimli ünlü eserinde yaptığından farklı olarak devlet yönetiminin hukukî boyutundan ziyade ahlâkî ve siyâsî boyutuna odaklanmıştır.
-Yetkin bir mütercim tarafından dilimize aktarıldı.